Το Γυμνάσιο Λ.Τ. Βερδικούσας συμμετέχει σε Erasmus+

 

«Let's Share Our Heritage»

Το Γυμνάσιο Λ.Τ. Βερδικούσας  συμμετέχει

σε Erasmus+

Το Γυμνάσιο Λ.Τ. Βερδικούσας υλοποιεί  δράση διάρκειας 2 ετών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+/Δράση ΚΑ229 με  τίτλο  «Let's Share Our Heritage» - « Ας μοιραστούμε την κληρονομιά μας» .  Στο πρόγραμμα εκτός από το σχολείο μας (εταίρος) συμμετέχουν επίσης οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί των χωρών:

  • Ρουμανία, Colegiul''Gheorghe Tatarescu''Rovinari
  • Τουρκία, NEVZAT SAYGAN LEVENT SAYGAN ANADOLU LISESI
  • Κροατία, Ekonomska skola Braca Radic
  • Πορτογαλία,  AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DR ANTΣNIO AUGUSTO LOURO - E.B. 2,3 Dr.  Ant?nio Augusto Louro

lippizan10

 Ο σκοπός της δράσης αυτής είναι  να αναδειχθεί η σημασία της  πολιτιστικής κληρονομιάς και κληρονομιάς της φύσης κάθε τόπου. Σε μια κοινωνία που αλλάζει ραγδαία, που οι άνθρωποι  μετακινούνται από τους τόπους γέννησής τους σε διαφορετικούς προορισμούς, είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε όλοι  να επικοινωνούμε  μεταξύ μας σε ένα πολυπολιτισμικό σύνολο με διαφορετικές γλώσσες, θρησκείες, κουλτούρες και κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο. Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι να ξέρουμε τι καθορίζει την ταυτότητα των ανθρώπων σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο. Τι καθορίζει την ταυτότητά μας. Χρειάζεται λοιπόν να είμαστε ενήμεροι για την πολιτιστική αλλά και φυσική κληρονομιά μας , την ιστορία αλλά και την ιδιοσυγκρασία μας. Γιατί όλα αυτά εξηγούν το ποιοι είμαστε!

Η έναρξη υλοποίησης του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο ?akovo της Κροατίας από τις 21 έως 25 Οκτωβρίου 2019 με την συμμετοχή όλων των εταίρων. Από το σχολείο μας συμμετείχε η παιδαγωγική ομάδα με τους εκπαιδευτικούς : Παναγιώτου Νικόλαο, Δ/ντή του Γυμνασίου Λ.Τ. Βερδικούσας, Μπαρλαγιάννη Δέσποινα ΠΕ06- Αγγλικής και Κομματά Αγορή ΠΕ04.02.-Χημικός. Στην  πρώτη αυτή κινητικότητα  τέθηκε και συμφωνήθηκε από τους εταίρους το πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας του προγράμματος.

Στο ?akovo της Κροατίας, η  παιδαγωγική ομάδα του Ekonomska skola Braca Radic, με εργαλεία τη μουσική, το θέατρο, τους παραδοσιακούς χορούς , την παραδοσιακή  ενδυμασία και τις γεύσεις της τοπικής  κουζίνας, πρόβαλαν στους  συμμετέχοντες εταίρους,  την κροοατική κουλτούρα και την παράδοση της χωρας. Η παρουσίαση  της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης του  ?akovo  περιελάμβανε  περιήγηση στην πόλη, επίσκεψη στο Δημαρχείο και στο λαογραφικό μουσείο,  στον καθεδρικό ναό,  σήμα κατατεθέν της πόλης, στο μουσείο της Επισκοπής και τα Μεσαιωνικά τείχη .

 Οι διαπολιτισμικές δραστηριότητες με σκοπό να γνωρίσουν οι εταίροι την πολιτιστική κληρονομιά της ευρύτερης περιοχής  συνεχίστηκαν στο Vrpolje  και στο μουσείο τέχνης- γκαλερί του διάσημου γλύπτη Ivan Mestrovic, στο Slavonski Brod στο σπίτι,, αφιερωμένο, στον ποιητή Dragutin Tadijanovic,  το μουσείο Νεολιθικού πολιτισμού Vu?edolske  και το μουσείο του νοσοκομείου στο Vukovar.

img-20191022-wa0013

Η  φυσική κληρονομιά του ?akovo είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα φημισμένα άλογα Lipizzans καθώς στην πόλη λειτουργεί  φάρμα εκτροφής και εκπαίδευσης των περίφημων αυτών άλογων, αλλά και με το φυσικό πάρκο Kopacki rit , δίπλα στο Δούναβη, με την πλούσια πανίδα και χλωρίδα.

img-20191023-wa0010

 

Η πρώτη αυτή κινητικότητα είχε κυρίως  επιμορφωτικό χαρακτήρα, καθώς στο σχολείο  Ekonomska skola Braca Radic πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικά σεμινάρια:

  • "Project βασισμένο στην διδασκαλία"
  • "Διεπιστημονική διδασκαλία και Φυσική κληρονομιά"
  • "ICT εργαλεία για την προετοιμασία διδακτικού υλικού"
  • "Πως προετοιμάζεται  μία επιτυχημένη διεθνή συνάντηση"
  • " Επιχειρηματικές δεξιότητες και ικανότητες στην διδασκαλία"
  • "Αποτελεσματική διάχυση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων των project"
  • "Διαπολιτισμικές δραστηριότητες ? εξερευνώντας  πολιτισμικές αναφορές της Κροατίας"

Όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ? εταίροι επιδείξαμε μεγάλο ενδιαφέρον. Ενημερωθήκαμε αλλά και μοιραστήκαμε τις εμπειρίες  και τις γνώσεις μας πάνω στα προσφερόμενα  εργαλεία. Με το τέλος των σεμιναρίων οι εταίροι, συνεργαστήκαμε πάνω στις προτεινόμενες ιδέες, σχεδιάσαμε την μεθοδολογία που θα πρέπει να ακολουθήσουμε  με σκοπό την δημιουργία ενός  προγράμματος δραστηριοτήτων για την προώθηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς  του κάθε τόπου. Η γνώση που αποκτήθηκε θα βοηθήσει όλους τους συμμετέχοντες ? εταίρους στην καλύτερη προσαρμογή του  σχεδίου διάχυσης των παραγόμενων αποτελεσμάτων , ώστε τα οφέλη να είναι τα μέγιστα δυνατά.

Με το πέρας της πρώτης κινητικότητας η αισιοδοξία όλων των εταίρων ήταν διάχυτη για την ευόδωση των στόχων του σχεδίου.

 

H Παιδαγωγική Ομάδα

Παναγιώτου Νικόλαος ΠΕ86

Μπαρλαγιάννη Δέσποινα ΠΕ06

Κομματά Αγορή ΠΕ04-02                                                  

 

 

"Γνωρίζοντας τα αξιοθέατα της Λάρισας στο πλαίσιο του Erasmus+"

Οι μαθητές του Γυμνασίου Λ.Τ. Βερδικούσας που συμμετέχουν στο  προγράμματος Erasmus+/Δράση ΚΑ229 με τίτλο «Let's Share Our Heritage», επισκέφτηκαν αξιοθέατα της Λάρισας  με σκοπό να γνωρίσουν την ιστορία και  την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και να την μοιραστούν στο μέλλον με τους συμμαθητές τους, των άλλων χωρών.

Αρχικά επισκέφτηκαν την Δημοτική Πινακοθήκη της Λάρισας ? Μουσείο Κατσίγρα και παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση  "ΟΔΥΣΣΕΙΑ" του Θεσσαλικού θεάτρου. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από την απόδοση του ομηρικού έπους , την καλλιτεχνική όσο και από την σκηνοθετική προσέγγιση.

Στη συνέχεια , επισκέφτηκαν το  Πρώτο Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας που είναι ένα υπαίθριο θέατρο, το μεγαλύτερο  στην Θεσσαλία, με χωρητικότητα 10.000 ατόμων. Οικοδομήθηκε μέσα στο αρχαίο κέντρο της πόλης κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Βασιλιά Φιλίππου Ε' της Μακεδονίας,  στη νότια πλευρά του Λόφου του Φρουρίου  όπου βρισκόταν η οχυρωμένη Ακρόπολη της αρχαίας πόλης. Το αρχαίο θέατρο ήταν αρχικά συνδεδεμένο με την λατρεία του Θεού Διονύσου, με την διεξαγωγή θεατρικών και μουσικών δραστηριοτήτων, και, δεύτερον, με τη διοίκηση της πόλης  για τις  συνελεύσεις της αρχαίας πόλης, που ονομαζόταν αγορά.

Δύο σεισμοί, ο πρώτος στα τέλη του 2ου αιώνα μ.Χ. και ο δεύτερος τον 7ο αιώνα μ.Χ.  επέφεραν σχεδόν την ολοκληρωτική καταστροφή.  

Ανηφορίζοντας στο  μοναδικό  ύψωμα που διαθέτει η πόλη, επισκέφτηκαν το σημείο που  είναι γνωστό ως ο Λόφος του Φρουρίου της Λάρισας. Το Φρούριο  αποτελούσε   θέση συνεχούς κατοίκησης και διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο σε όλες τις εποχές.  Εδώ βρισκόταν στην αρχαία και στην βυζαντινή περίοδο η Ακρόπολη, σημαντικοί ναοί, καθώς και το αρχαίο θέατρο, που σώζεται μέχρι και σήμερα. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές ανακάλυψαν μια  πρώιμη χριστιανική  βασιλική  αφιερωμένη στον Άγιο Αχίλλειο, ένα λουτρό της πρωτοβυζαντινής  περιόδου, και κατάλοιπα των τειχών της ίδιας περιόδου. Κατά την διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας, η περιοχή ήταν γνωστή ως «τρανός μαχαλάς», ενώ αποτελούσε την μοναδική ελληνική και χριστιανική συνοικία της πόλης, καθώς η υπόλοιπη κατοικούνταν από Τούρκους. Οι Οθωμανοί κατασκεύασαν μία σκεπαστή υφασματαγορά, το Μπεζεστένι, στο μέσον του λόφου, που χρονολογείται περίπου στα τέλη του 15ου και στις αρχές του 16ου αιώνα. Κατά την διάρκεια του 19ου αιώνα, το Μπεζεστένι μετατράπηκε σε οχυρό, από το οποίο η περιοχή έλαβε την σημερινή ονομασία της.

Οι μαθητές με ιδιαίτερο ενδιαφέρον συμμετείχαν στην περιήγηση, γνώρισαν τα σημεία αναφοράς της πόλης και την ιστορία τους. Με ενθουσιασμό τράβηξαν φωτογραφίες και video, ώστε να μεταφέρουν αυτή την εμπειρία, στους  μαθητές των άλλων χωρών.

Η ξενάγηση (ελληνική και αγγλική γλώσσα) πραγματοποιήθηκε από την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος αποτελούμενη από τους Παναγιώτου Νικόλαο ΠΕ86, Μπαρλαγιάννη Δέσποινα ΠΕ06 και Κομματά Αγορή ΠΕ04.02. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Σας ανακοινώνουμε το Ωρολόγιο Πρόγραμμα που θα ισχύει από 09-11-2020 στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης:\r\nΩρολόγιο Πρόγραμμα Τηλεκπα...
Από τις 18 Ιουνίου 2020 έως τις 2 Ιουλίου 2020 θα γίνονται οι Ηλεκτρονικές Αιτήσεις Εγγραφής, Ανανέωσης εγγραφής και Μετεγγραφής σε ΓΕ.Λ. και Ε...
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2020, πρεπει να προσέλθου...
Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων το Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2020\r\nΔείτε εδώ...
Λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά στον επανακαθορισμ...
Aνάρτηση σε ιστοσελίδες του Υ.ΠΑΙ.Θ. συνδέσμων από μουσεία και άλλους φορείς, προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες, κατά τη διάρκεια αν...
Το Υπουργείο Παιδείας  διαβιβάζει τέσσερα  ενημερωτικά φυλλάδια της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Υπουργείου Προ...
Η προθεσμία για φέτος ορίζεται από την Δευτέρα 30 Μαρτίου ως και την Πέμπτη 9 Απριλίου 2020\r\nγια όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να σ...
Ενημέρωση σχολικών μονάδων σχετικά με την υπ. αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-01-2018(β΄120) Υπουργική Απόφαση με θέμα \'\' Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέ...

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

Ο ΚΑΙΡΟΣ...